Messut ja radiohartaudet

Pastori Kari Rautiainen

Sunnuntai 24.3.

• klo 10 Messu Marian kirkossa, Kari Rautiainen, Ville Holopainen, Pekka Soranummi, kahvit kirkossa.
  • klo 10 messu Miehikkälän kirkossa, Matti Astola, Niina Venäläinen, Johannes Liikanen, kontrabasso, kahvit kirkossa.
  • klo 13 messu Virolahden kirkossa, Elina Rajala, Inna Heikkilä, kahvit kirkossa.

Kolehti

Jumalanpalveluksessa kerätään kolehti eli vapaaehtoinen rahalahjoitus hyvään tarkoitukseen. Noin puolet kolehdeista kerätään kaikissa seurakunnissa yhteisiin, kirkkohallituksen määrittämiin kohteisiin. Osan kolehdeista seurakunnat voivat kerätä itse valitsemiinsa kohteisiin.

Jos haluat osallistua kolehtiin, parhaiten se onnistuu varaamalla mukaan käteistä rahaa. Haminan seurakunnassa on mahdollista osallistua kolehtiin jumalanpalveluksen aikana myös MobilePay-palvelun kautta. MobilePaylla maksaessa on oltava fyysisesti läsnä tilaisuudessa.

Striimatut messut

Striimattu messu lähetetään pääsääntöisesti seurakunnan Facebookin kautta kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina. Messusta ei jää tallennetta eli se on katsottavissa vain lähetysaikana.

Jos et ole kirjautunut Facebookiin, pääset sivulle suoraan osoitteella www.facebook.com/haminanseurakunta. Tällöin aukeaa Haminan seurakunnan Facebook -sivu. Jos ohjelma kysyy kirjautumista, sen voi ohittaa (”ohita nyt” tai ”ei nyt”). Tämän jälkeen sivua ja sen sisältöä voi katsella ja selata vapaasti. Toinen tapa mennä suoraan sivulle on mennä Googlen kautta. Googlen hakuvalikkoon kirjoitetaan ”Facebook Haminan seurakunta” ja sama sivu kuin yllä aukeaa klikkauksen jälkeen.

Radiohartaudet

Aloita aamu kuuntelemalla hartaus! Yle Radio 1 -kanava lähettää aamuhartauden klo 6.50, mutta voit kuunnella hartauden Yle Areenasta juuri silloin, kun sinulle sopii. Haminan seurakunnan pappi Jaana Kivekäs pitää kevään 2024 aikana kuusi radion aamuhartautta. Maaliskuun hartaudet ovat pe 1.3. ja pe 8.3. Hartaudet säilyvät Areenassa kuunneltavissa kuukauden ajan lähetyksestä.

Aamuhartaudet Areenassa

Tv-jumalanpalvelukset ja radiojumalanpalvelukset

Voit seurata jumalanpalveluksia myös YLE TV1 ja YLE radio 1 kanavilta klo 10. Tarkemmat tiedot lähetyksistä tv- ja radio-ohjelmista.

Jumalanpalvelukset radiossa

Evankeliumitekstit löytyvät täältä