Keskusteluapua

Seurakunnan työntekijät. Pappien ja diakoniatyöntekijöiden kanssa voi keskustella luottamuksellisesti niin puhelimessa, sähköpostin välityksellä kuin henkilökohtaisen tapaamisen muodossa. Yhteydenotto sinuun päin tapahtuu helposti täyttämällä yhteydenottopyyntölomake.

Kirkon keskusteluapua. Kirkon Palveleva Puhelin p. 0400 22 11 80 päivystää joka ilta klo 18 alkaen, arkisin ja sunnuntaisin -01 saakka, pe ja la öinä -03 saakka. Operaattori veloittaa puhelusta liittymäsopimuksesi mukaisen hinnan (pvm/mpm).

Palveleva netti tarjoaa luottamuksellista ja maksutonta keskusteluapua. Viestiisi vastaavat muutaman päivän kuluessa tehtävään koulutetut ja vaitiolovelvolliset vapaaehtoiset, nettipapit ja muut kirkon työntekijät. Voit ottaa yhteyttä myös nimettömänä.

Kirkon perheneuvonta tarjoaa ammatillista keskusteluapua parisuhteen ja perheen kysymyksissä sekä elämän kriisitilanteissa.  Etelä-Kymenlaakson perheasiain neuvottelukeskus palvelee Kotkan, Haminan, Pyhtään ja Virolahden asukkaita.

Sairaalapapin puoleen voitte kääntyä henkilökohtaisissa kysymyksissä ja sairauden tai surun kohdatessa.

12-29-vuotiaille suunnattu Sekasin-chat  Sekasin Discord-serveri on Mieli Suomen Mielenterveys ry:n koordinoima palvelu, jonka keskiössä ovat yhteisöllisyys ja yksinäisyyden vähentäminen.