Nuoret viikkotoiminta

nettisivuille

Somessa:

Instagramissa löydät meidät nimellä Haminan seurakunta. Työntekijät tavoittaa parhaiten omilla nimillä ja numeroilla esimerkiksi WhatsAppista. Olemme myös mukana Discordissa, Facebookissa, Snapchatissa ja vaikka missä. Ota yhteyttä!

AVOIMET OVET

Keskiviikkoisin nuorten avoimet ovet klo 18-20 Herran Kukkarolla.

Uusia tuttuja, vanhoja ystäviä, kahvia ja korppuja
teetä ja sympatiaa, soittoa ja laulua ja paljon muuta.

Perjantaisin 26.1, 23.2, 22.3, 26.4 ja 24.5 yökahvila (K15) klo 19-23 Herran Kukkarolla

Ennen yökahvilaa iltamessu Marian kirkossa klo 18. Kesto n. puoli tuntia ja lauluina nuorten                veisuja.

JUHLAT

Nuorten joulujuhla 21.12.

WAUTO

Seurakunnan työntekijät päivystävät Wautossa (Walkers-auto) erikseen ilmoitettuina torstai-iltoina klo 18-21. Wauto liikkuu lisäksi maanantaisin ja tiistaisin klo 18-21 ja mahdollisuuksien mukaan perjantaisin 18-22 ja työntekijät saattavat olla mukana näissäkin vuoroissa. Haminassa Wauto tunnetaan myös Menninkäisenä. Wauto on Aseman Lapset Ry:n alaisen Walkers-toiminnan jalkautuvan/liikkuvan nuorisotyön muoto, jota teemme yhteistyössä Haminan kaupungin nuorisopalveluiden kanssa. Wauto on Walkers-tunnuksin varustettu matkailuauto, joka kiertää lasten ja nuorten suosimissa paikoissa kohtaamassa heitä. Wautolla on Instagram – ja Snapchat-tilit sekä puhelinnumero, joiden kautta auton voi kutsua haluamaansa paikkaan. Wauto-päivystyksessä on mukana toimintavastaavien lisäksi aikuisia, koulutettuja vapaaehtoisia. Wautosta saa turvallista juttuseuraa sekä virvokkeita. Wauto-toiminnan ajatuksena on mennä sinne, missä nuoret ovat, ”seinien ulkopuolelle” ja toimia matalan kynnyksen kohtaamispaikkana. Toiminnasta voi kysellä lisää Erikalta ja Miikalta.

MUUTA TOIMINTAA

Kaikenlaista spesiaalia järjestetään mahdollisuuksien mukaan. Keilausta, splättistä, yökyläilyjä, retkiä, musiikkijuttuja ja vaikka mitä. Toimintaa tytöille ja pojille yhdessä ja erikseen.

Muusta toiminnasta huudellaan Kukkarolla, ilmoitellaan whatsappissa ja ihan joka paikassa. Onko ideoita tai toiveita?
Kerro meille!

NUORTEN VAIKUTTAJARYHMÄ

Ryhmä on perustettu kaudelle 2023-2024.

Mikä on nuorten vaikuttajaryhmä? Uusi voimaan tullut kirkkolaki edellyttää, että kaikissa seurakunnissa tulee olla nuorten vaikuttajaryhmä. Ryhmä pääsee vaikuttamaan kaikkeen seurakunnan päätöksentekoon ja toimii kirkkoneuvoston alaisuudessa. Päätarkoituksena on saada ryhmän kautta lasten ja nuorten ääni kuuluviin. Haminan seurakunnan vaikuttajaryhmään valitaan 3-5 jäsentä ja mahdolliset varajäsenet. Vaikuttajaryhmä kokoontuu 2-4 kertaa toimintavuoden aikana. Ryhmän puheenjohtajalla on oikeus osallistua kirkkoneuvoston kokouksiin ja puheoikeus nuoria koskettavassa päätöksenteossa. Ryhmä on myös mukana nuorisotyön budjetin ja toimintasuunnitelman laatimisessa. Vaikuttajaryhmän jäsenet pääsevät osallistumaan vuosittaiseen Nuorten tulevaisuusseminaariin ja esim. seurakunnan uusien työntekijöiden valintaan.