Talous- ja ruoka-apua

Akuutissa hätätilanteessa sovi diakoniatyön vastaanottoaika.

Vastaanotot:
Haminassa Simeon-talossa, Pikkuympyräkatu 34.
Ajanvaraus ma, ti, to ja pe  klo 9-10: 0440 999 443.

Ilman ajanvarausta ma klo 13-14 Koppaamon tiloissa, osoitteessa Rauhankatu 8. (Sisäpiha B-rappu).

Miehikkälässä ja Virolahdella, ota yhteys alueesi työntekijään.

Muita kanavia

Taloudellisissa ongelmissa ensisijainen apua saat hakemalla Kelan toimeentulotukea.

Kuluttajaviraston talous- ja velkaneuvontasivuilta löydät käytännöllistä tietoa, ohjeita ja työkaluja taloutesi hallintaan. Täältä saat myös tietoa siitä, mitä tapahtuu ja mitä kannattaa tehdä, jos et pysty maksamaan laskujasi tai velkaasi.

Takuu-säätiö antaa taloudellisessa kriisissä oleville kotitalouksille puhelinneuvontaa sekä myöntää takauksia järjestelylainoihin.

Marttaliitolla on pitkät perinteet pennin venyttämisen opastuksessa. Marttojen sivuilta löydät paljon käytännöllisiä neuvoja siitä, miten saat rahasi riittämään.

Ruoka-apua

• Diakonian ruoanjako tapahtuu yhteistyössä Haminan leipäkirkon kanssa maanantaisin klo 16.30-17.00  vanhalla Vallin koululla, Vallikatu 4  (huom. uusi paikka, muuttunut 1.5.). Tarjolla on kaupan ylijäämäruokaa.
  • Työttömien ja vähävaraisten ruokailu Simeon-salissa, Pikkuympyräkatu 34. Yhteistyönä EKYT ry, Kakkois-Suomen ELY-keskus, Haminan kaupunki ja seurakunta. Katso tarkemmat päivät tapahtumakalenterista.
  • Sinisatama, Isoympyräkatu 20, tarjolla ilmainen aamupala arkisin klo 9-11.  Järjestää Kaakkois-Suomen Sininauha ry.