Ystävyysseurakunnat

Ystävyys on: lämmintä kohtaamista, leveitä hymyjä, vierellä kulkemista, tukea ja turvaa elämän iloissa ja suruissa.
Meillä on ystäviä niin Unkarissa, Virossa kuin Inkerinmaalla Venäjällä:

• Nagytarcsan seurakunta Unkarissa
  • Hiidenmaa/Emmasten seurakunta Virossa
  • Kosemkinan seurakunta Inkerinmaalla Venäjällä

Yhteyttä ystäviimme ylläpidetään niin henkilökohtaisin kontaktein kuin tekemällä seurakuntavierailuja puolin ja toisin. Johtuen ystävyysseurakuntiemme erilaisesta tilanteesta niin toiminnallisesti kuin taloudellisesti, avustamme niitä myös hieman eri tavoin.
Ystävämme odottavat meiltä ennen muuta henkistä ja hengellistä tukea: halua tutustua toisiimme, jakaa kokemuksia ja ajatuksia seurakunnan elämästä ja rukoilla toistemme puolesta. Entistä tärkeämpää tässä muuttuvassa maailmassa on vaihtaa ajatuksia tulevaisuuden näköaloista.
Suurin näistä ystävyysseurakunnistamme on Nagytarcsan Unkarissa (noin 1.000 jäsentä) ja pienin Kosemkina Inkerinmaalla (noin 60 jäsentä). Jokaisessa seurakunnassa on kuitenkin työntekijänsä: Unkarissa kirkkoherra Baranka, Hiidenmaalla kirkkoherra Simson ja Kosemkinassa kirkkoherra Leshik (toimii Kingisepistä käsin).
Halutessasi yhteyttä ystäviimme, ota yhteys yhdyshenkilöihin Asta ja Tuomo Uutela (Unkari), Marja Pakkanen, Pirjo Pönniö ja Heikki Tossvainen (Kosemkina) ja Siru Ahopelto ja Jukka Hyvönen (Hiidenmaa).

Terveisiä Kosemkinan ystävyysseurakunnasta joulukuussa 2018